Az arcon három terület található, ahol a legjellemzőbbek a mimikai ráncok: a szem környéke, a homlok területe, illetve a szánk melletti barázdák. Megelőzéssel, illetve célzott kezeléssel jó eredménnyel javíthatunk a helyzeten. Több trükk is rendelkezésünkre áll, közülük a leghatékonyabbakat osztjuk meg olvasóinkkal.

1. A SZEM KÖRNYÉKI TERÜLET


szemHázilag könnyen alkalmazhatunk kellemes és olcsó praktikákat fiatalságunk megőrzése érdekében. 25 év felett nagyon fontos, hogy elkezdjük használni rendszeresen a jobb minőségű szemránckrémeket. Emellett azonban még rengeteg módszer áll rendelkezésre, amiket érdemes párhuzamosan alkalmazni.
Figyeljünk a folyamatos hidratálásra, hiszen a vízhiányos bőr összeesik, s emiatt az apró mélyedések is hamar meglátszanak rajta. Hidratáljunk belülről sok vízfogyasztással (kb. napi 8 pohár víz), kívülről pedig krémekkel pakolásokkal. Az uborkapakolás például igen elterjedt, bevált és népszerű praktika. Viszont az tévhit hogy a képeken és filmeken látott módon hatásos lenne, vagyis nem az uborka karikákat kell a bőrünkre és/vagy szemünkre tenni. Használjuk inkább a lereszelt változatát, és azt kenjük a szemünk alá kb. 20 percre.

Alkalmazhatunk szem- és arcmasszázst is. Az izmok ellazításának ez a legjobb módja s ez is védelmet nyújt a mimikai ráncok kialakulása, illetve azok elmélyülésével szemben. A szarkalábak elleni arctornára létezik egy igen könnyen elvégezhető gyakorlat: Pislogjunk, méghozzá úgy, hogy az arccsont környékén tegyük a bőrünkre három ujjunkat, és kezdjük el felfelé húzni. Eközben pislogjunk erőteljesen legalább négyet gyorsan egymás után, de fontos, hogy ne szorítsuk össze a szemünket! Az arctorna után mindig használjunk hidratálókrémet. Az arcmasszázs is kedvezően hat arcunk frissességére. A masszázshoz legjobb, ha növényi olajokat használunk, hiszen azok könnyedén felszívódnak és hosszú távon megakadályozzák a zsírhiány kialakulását, amelyek a mélyebb ráncokért felelősek. Az olajok közül a leghatékonyabb a szőlőmagolaj vagy az olivaolaj. Az olajokban feszesítő anyagok vannak, melyek nagyban segítik a kollagén újratermelődését is. Alkalmazása során mártsuk az ujjunkat az olajba (lehetőleg esténként végezzük a kezelést), ezután óvatos, körkörös mozdulatokkal masszírozzuk át a területet. A rendszeres arcmasszírozás nem csupán a vérkeringést állítja helyre, hanem a ráncosodást is késlelteti. Ezzel akár a szemránckrémet is helyettesíthetjük.

 

2. A HOMLOK KÖRNYÉKE


homlokA homlok terület talán a legproblémásabb abból a szempontból, hogy ha már kialakultak ott a ráncok, azokat igen nehéz finomítani vagy eltüntetni, ezért igen fontos a megelőzés. Kerüljük a hunyorgást, és viseljünk napfényben UV sugaras napszemüveget. Törekedjünk a kevesebb stressz helyzetre, és kerüljök az olyan érzelmi behatásat, amelyek során összehúznánk a szemöldökünket. A már meglévő barázdákat kezelhetjük szemránckrémmel is, de ebben az esetben válasszunk olyat, amely nem a saját korunknak felel meg, hanem annál kicsit idősebb korosztálynak. Ezen felül ezen a területen is alkalmazhatunk arctornát. A gyakorlat során helyezzük az ujjainkat a két szemöldökre és húzzuk felfelé majd kifelé, ezután tenyerünket tegyük a homlokunkra és húzzuk lefelé. A gyakorlatot lassan, nyugodtan végezzük.

3. A SZÁNK MELLETTI BARÁZDÁK


szájHa már nem csupán a nevetés közben látszanak a szánk melletti ráncok, akkor használjunk hialuronsavas ránctalanító krémet. Ezen a területen is alkalmazhatunk tornát a következőképpen: formáljuk úgy a szánkat, mintha egy „A” betűt akarnánk kimondani. Ebből a pozícióból jó erősen húzzuk rá ajkainkat a fogakra, és engedjük vissza. Ezt ismételgessük legalább három percig.

Fogadjunk meg egy tanácsot: egyetlen testünk van, ezzel kell beérnünk és dolgoznunk egy életen át. Legyőzhetetlennek tűnhet, de korántsem az, ezért vigyázzunk rá, hogy egészséges és minél tovább fiatal és üde maradhasson. Hiszen ahogy ma élünk, az kihat a jövőnkre. A legfontosabb teendőnk szépségünk és egészségünk megőrzése érdekében a mindenkori megelőzés. Ráncainkkal sincs ez másképp! Ha időben odafigyelünk, akkor megelőzhetjük a ráncaink elmélyülését, vagy legalábbis hosszú évekkel kitolhatjuk azok kialakulását.