A joghurt igazi szuperétel, mert a benne lévő sok kalciumnak köszönhetően képes a zsírtömeg csökkentésére.

Egy új kutatás kimutatta, akik fogyókúrájukat napi 2 adag joghurttal egészítik ki, sokkal könnyebben és gyorsabban veszíthetnek zsírt. A kutatásban részt vevő rendszeres joghurtfogyasztóknak 22%-kal nagyobb súlytól és 81%-kal több hasi zsírtól sikerült megszabadulniuk.

A joghurtban lévő rengeteg fehérje segíti az izomtömeg növelését és fenntartását. Gazdag probiotikumban is, vagyis jó baktériumban, amely elősegíti az emésztést és csökkenti a vastagbélrák kialakulásának esélyét. A benne lévő baktériumkultúrák stimulálják a fertőzések ellen küzdő fehérvérsejteket, így erősítve az immunrendszert. Ezeknek a jótékony baktériumoknak a megléte és jelenléte nagyon fontos szervezetünk, főleg az emésztőrendszer számára. Hiszen könnyíti az emésztést, így megmenthet a puffadástól, gázképződéstől, rossz közérzettől. E mellett a joghurt rendszeres fogyasztása képes a gombás fertőzések előfordulását is csökkenteni.

A joghurt kiváló forrása a kalciumnak, fehérjének, valamint vitaminokkal is tele van. Már egyetlen adag joghurt jelentős mennyiségű káliumot, foszfort, riboflavint, cinket és B5-vitamint tartalmaz. A benne lévő B12-vitamin fontos elem az idegrendszer megfelelő működésében és a vörösvértestek termelésében is szerepe van. További jótékony hatása, hogy csökkenti az LDL „rossz” koleszterint és emeli a HDL „jó” koleszterin szintjét, így a joghurt napi fogyasztása javítja a koleszterint. Vannak, akiknek a szervezete nehezen emészti a tejet, viszont a joghurt fogyasztással még sincs problémájuk. Ez annak a tenyésztési eljárásnak köszönhető, amellyel a joghurtot előállítják.

Fogyasszunk élőflórás natúr joghurtot antibiotikum-kúra, fertőzések, alkoholfogyasztás, hasmenés és fokozott stressz esetén.

A legideálisabb joghurt telített zsírtartalma alacsony, azonban fehérjetartalma magas, élő kultúrákban gazdag és hozzáadott cukrot nem tartalmaz. Lehetőleg ezt a típusú joghurtot válasszuk, a cukrozott, gyümölcsös változatok helyett. Ha mégis szeretnénk felturbózni a natúr joghurtot, tegyünk bele akár friss, akár fagyasztott gyümölcsöt, illetve édesíthetjük egészségesebb édesítőszerekkel, mint a xilit vagy eritrit.